Till Innehållet
HyVä-digi Sök på sidan

En kontakt i en servicekanal räcker

Social- och hälsovårdstjänster är tjänster som ordnas för kommuninvånarnas stöd och trygghet. När du kontaktar tjänsterna, var god observera att en kontaktkanal och en kontakt är tillräcklig. På så sätt får alla service i sin tur.

– Kontakt via flera olika kanaler eller flera kontakter påskyndar inte att få service eller hjälp. I värsta fall överbelastar flera kontakter de olika servicekanalerna. Vi vill kunna betjäna alla i regionen, säger Carita Schröder, chef för hälsovårdstjänsterna i Östra Nylands välfärdsområde.

Olika kontaktkanaler finns tillgängliga så att alla har möjlighet att nå social- och hälsovårdstjänster inom ramen för öppettiderna. Till exempel, om du har lämnat en återuppringningsbegäran till hälsocentralen, behöver du inte sköta ärendet via HyVä-digi, utan du kan vänta på att bli uppringd.